Katera vrsta meditacije je prava zame? (1. del)

Pisala sem že o tem zakaj začeti in kako začeti z meditacijo. Dilema je še samo, katero meditacijo poskusiti. Na spletu sem našla članek, ki opisuje vsako meditacijo posebej da se boste lažje odločili za meditacijo, ki vam bo ustrezala.

Jaz bom samo na kratko opisala meditacije, za več podrobnosti pa obiščite tole spletno stran, kjer si lahko članek v angleškem jeziku tudi shranite v PDF obliki.

  1. Budistične vrste meditacij
  • Zen meditacija (zazen)

Zazen pomeni sedeči zen oziroma sedeča meditacija. Izvira iz kitajskega zen budizma.

Kako jo prakticirati?

Sedimo na tleh v položaju lotosa, pol lotosa ali pa sedimo na stolu. Pod zadnjico si namestimo blazino in zravnamo hrbet. Zapremo oči. Tukaj se pojavita dve možnosti:

  • Fokus na dihanje-skoncentrirajte se na dihanje skozi nos. Dihe štejemo tako da začnemo pri 10 in nato zmanjšujemo do ena. Ko smo na 1 spet preidemo na 10. Če zgubimo štetje, se počasi vrnemo na 10 in začnemo znova.
  • Samo sedenje- pri tej tehniki, nimamo posebnega predmeta meditacije, kot je dihanje. Preprosto se prepustimo sedanjosti, pustimo da misli gredo po svoje, mi jih pa le opazujemo.

types-of-meditation-zazen-seated-position-1

  • Vipassana

Beseda pomeni vpogled oziroma jasen pogled.

Kako jo prakticirati?

Ponovno sedimo na tleh, na blazini, imamo zravnan hrbet in prekrižane noge. Vse misli fokusiramo na gibanje, tempo dihanja. Ko boste skoncentrirani na dihanje, boste opazili da zaznavate tudi zvok, občutke v telesu, emocije in tako naprej. To le opazite in se nato ponovno skoncentrirate na dihanje.

Ali je zame?

Vipassana je meditacija, ki vam bo pomagala razumeti delovanje vaših misli. Odlična je za začetnike.

  • Popolnost uma

Meditacija, ki je delno vipassana in delno zazen. Koncentracija na sedanjost, sprejemanje in ne kriično opazovanje na občutke, misli in čustva.

Kako jo prakticirati?

Sedite na tla ali na stol, na blazino. Zravnajte hrbtenico in posvetite pozornost dihanju. Ko vdihnete bodite pozorni na to, da ste vdihnili in kakšen je občutek, isto storite ob izdihu. Misli bodo odtavale, zmotili vas bodo razni zvoki, občutki. Ko se to zgodi, preprosti sprejmite misli in vrnite koncentracijo na dihanje.

To meditacijo se da prakticirati tudi čez dan. Ko jeste, govorite, hodite… Bodite pozorni na vse kar počnete. Ko govorite, se osredotočite na besede, ki jih izgovarjate, poslušajte se. Obe vrsti sta zelo pomembni in druga drugi pomagata.

  • Ljubeča prijaznost, naklonjenost (metta meditacija)

Metta pomeni prijaznost, nakonjenost, dober namen, dobrohotnost. Ta meditacija nam pomaga izboljšati odnos do ljudi, pomaga nam pri sprejemanju samega sebe in drugih.

Kako jo prakticirati?

Sedite na tla, prekrižajte noge, zaprite oči. Začnemo razvijati ljubeč, prijazen odnos do sebe in počasi predamo ta občutek na naše bližnje in kasneje na vsa bitja. Predviden vrstni red prenašanje ljubezni :

  • Jaz
  • Dober prijatelj/ član družine
  • Nevtralna oseba
  • Oseba s katero se ne razumeš najbolje
  • Vse zgoraj naštete osebe enakovredno
  • Celotno vesolje

Občutek ki ga razvijamo je, da vsem želimo dobro.

 Ali je zame?

Če ste prestrogi do sebe ali do drugih, če mislite da je potrebno izboljšati odnose, je to prava meditacija za vas. Pomagala vam bo zvišati raven veselja, dobre volje.

  1. Hindujske meditacije
  • Meditacija z mantrami

Mantra je beseda, po navadi brez določenega pomena. Pomaga nam da osredotočimo misli.

Kako jo prakticirati?

Vadi se v sedečem položaju z zravnano hrbtenico in zaprtimi očmi. V mislih se po tiho ponavljamo besedo znova in znova. Tukaj je nekaj najpogostejših manter hindujske tradicije:

  • Om
  • So-ham
  • Om namah shivaya
  • Om mani padme hum
  • Rama
  • Yam
  • Ham

Meditira se določen čas. Po navadi se besede ponovijo 108 ali 1008 krat. Ob redni vaji, se vaš um poglobi in možno je da se bo mantra ponavljala v glavi brez kontrole, ali pa celo izgine in ostanete v fazi notranjega miru.

 

Ali je zame?

Ljudem se je načeloma lažje osredotočiti na mantro kot na dihanje. Pri dihanju nam misli lahko prej uidejo, saj je pri meditaciji z mantro zahtevana konstanta osredotočenost. Lahko vam pomaga tudi v vsakdanjem življenju, saj si mantro lahko ponavljati  tudi ob kakšnih opravilih.

Pri štetju si pomagajo z zapestnico/ ogrlico na katero so nanizani plodovi rudrakshe (indijsko drevo za katerega verjamejo da je zdravilno več o rudrakshi tukaj )

mantra-meditation-beads

  • Transcendentalna meditacija

Je specifična oblika meditacije z mantro, ki se je začela leta 1955 v Indiji in na zahodu. Delajo se razne znanstvene raziskave kako naj bi vaja le te, pozitivno vplivala na nas.

Kako jo prakticirati?

Meditacija, ki se je lahko naučite samo od inštruktorja le te. V osnovi se izvaja dvakrat na dan od 15 do 20 minut. Inštruktor da mantro vsakemu učencu posebej, glede na spol in starost.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s